Jubileuszowa edycja „Teraz Polska”

Powoli kończy się rok jakże ważnych dla Polski okrągłych jubileuszy. Świętowaliśmy 25-lecie wyborów czerwcowych, uczciliśmy pamięć bohaterów w 70. rocznicę Powstania Warszawskiego. Mija również dziesięć lat od uzyskania przez nasz kraj członkostwa w Unii Europejskiej. Pamiętając o rocznicach tak znaczących dla polskich dziejów i polskiej tożsamości, można przypomnieć również o jubileuszu, który zbliża się wielkimi krokami, a który jest nader ważny dla Fundacji „Teraz Polska”. Właśnie rozpoczyna się XXV edycja konkursu „Teraz Polska”, której laureatów poznamy na przełomie maja i czerwca przyszłego roku.

Na zgłoszenia organizatorzy czekają do 23 stycznia 2015 r. Wszelkie informacje, łącznie z regulaminem Konkursu znajdują się na stronie Fundacji. Zachęcam wszystkich do udziału!
Oceniając minione ćwierćwiecze należy zwrócić uwagę na to, jak długą drogę w tym czasie przebyła Polska i polscy przedsiębiorcy. Wystartowaliśmy z ideą promowania polskich marek w czasie, gdy wolny rynek dopiero się kształtował. Początek lat 90. to czas, niesłusznie wyśmiewanego, handlu z polowych łóżek i budowy prywatnych firm. Wiele z tych firm rozwinęło się z czasem, osiągając pozycjęwielkich rynkowych liderów, skutecznie walczących o mocną pozycję także na innych niż polski rynkach. Proszę mi wierzyć, to ogromna satysfakcja widzieć, jak przedsiębiorstwa, nagrodzone godłem „Teraz Polska”, rosną w siłę i stają się symbolem wysokiej, polskiej jakości.
Kiedy zaczynaliśmy naszą aktywność, niezwykle istotnym zadaniem było przekonanie samych Polaków do tego, że to, co rodzime, zasługuje na uznanie. Dzisiaj do dobrego tonu należy kupowanie polskich produktów – szczególnie, że nie musimy wybierać między wysoką jakością a polskością. W bardzo wielu przypadkach jedno idzie w parze z drugim. 25 lat temu panowała moda na wszystko, co „zachodnie”. Nieważne, jak niska była jakość takich produktów, po ponad czterdziestu latach realnego socjalizmu byliśmy złaknieni wszystkiego, co pochodziło z niedostępnego wcześniej dla przeciętnego Polaka Zachodu. To, że udało się pozbyć nam tej nierozsądnej mody, to w ogromnej mierze zasługa polskich przedsiębiorców. Oni przekonali miliony Polaków, że warto wybierać to, co krajowe – ponieważ jakością nie ustępuje temu, co importowane, a często je przewyższa.
Czy to znaczy, że nasza misja – misja Fundacji „Teraz Polska” – została już wypełniona? Wręcz przeciwnie. Trzeba pokazywać zależność między polskimi markami, ich promocją, a wielkim zadaniem, jakim jest budowa i utrzymanie wypracowanej pozycji Marki Polska. Uwierzyliśmy w jakość naszych produktów i usług, teraz pora na wiarę w to, że możemy być konkurencyjni i dobrze promować Polskę – nie tylko w Europie!
ZOBACZ TAKŻE:
Skomentuj