Grupa naTemat

Teraz Polska? Tak!

Powoli dobiega końca termin przyjmowania zgłoszeń do jubileuszowej, dwudziestej piątej edycji konkursu „Teraz Polska”. Zainteresowanie, podobnie jak w latach ubiegłych, spore – i to nie tylko wśród przedsiębiorców, chociaż oczywiście najwięcej laureatów wywodzi się z tej grupy. O godło „Teraz Polska” (przypomnę: wg wielokrotnie cytowanych na tym blogu badań rozpoznawalne i uznawane za najbardziej prestiżowe przez większość Polaków) ubiegają się bowiem również Instytuty Badawcze oraz samorządy. Konkurs „Teraz Polska”, choć należy do najstarszych inicjatyw, w których wyróżniane są rodzime marki, nie stracił nic ze swojej aktualności.

Zaczynaliśmy w warunkach raczkującej gospodarki rynkowej, a jubileuszową, XXV edycję, będziemy obchodzić w całkiem innych realiach. Polska jest jednym z największych i najlepiej rozwiniętych państw Unii Europejskiej. Polskie marki są – nie tylko u nas – synonimem wysokiej jakości. O sto osiemdziesiąt stopni zmieniło się podejście nas samych do krajowych marek. Przeszła nam (Bogu dzięki!) bezkrytyczna fascynacja wszystkim, co zagraniczne i wróciliśmy do korzeni. Jesteśmy również coraz bardziej świadomymi konsumentami: jeśli mamy do wyboru podobnej jakości towar produkcji polskiej i produkcji zachodniej, to wolimy coraz chętniej i z rozmysłem wesprzeć naszą gospodarkę.
To, co powyżej napisałem, może w zasadzie stanowić odpowiedź na pytanie: dlaczego warto spróbować swoich sił w konkursie „Teraz Polska”? Wiemy już, dlaczego warto z punktu widzenia dbania o swój biznes. Jednak to nie wszystko. Przedsiębiorca, promując swoje produkty i usługi, dokłada cegiełkę do budowy strategicznego gmachu, który zwie się Marka Polska. Zawsze powtarzam, że żadne, nawet najbardziej olśniewające rządowe kampanie promocyjne nie zrobią tyle dobrego dla promocji Polski na świecie, ile nasi przedsiębiorcy i naukowcy. To jakość – w różnym wymiarze – ma decydujące znaczenie dla tego, jak postrzegany jest nasz kraj za granicą. Jakość produktów, z którymi można się zetknąć w sklepach, jakość usług, jakie świadczą polskie firmy, renoma i prestiż polskich naukowców i placówek naukowych. Przykładem może być polska medycyna, u nas często niedoceniana, a poważana także poza Europą. Takie nazwiska, jak prof. Henryk Skarżyński, twórca Międzynarodowego Centrum Słuchu w podwarszawskich Kajetanach czy prof. Jacek Jassem (onkolog i twórca jednej z najnowocześniejszych klinik onkologii w kraju) są świetną i nader prestiżową wizytówką Polski. Notabene, obaj uczeni to nasi laureaci…
Zachęcam wszystkich tych, którzy chcą dowiedzieć się więcej o konkursie, do wejścia na stronę Fundacji „Teraz Polska” . Jeśli ktoś z Państwa wciąż waha się, czy wystartować, to mogę podpowiedzieć, że w tej sytuacji obowiązuje jedna zasada – w razie wątpliwości należy podjąć decyzję na TAK! :)
ZOBACZ TAKŻE:
Skomentuj