Dla zainteresowanych Konkursem przedsiębiorców istotna jest przejrzystość procedury oceny zgłaszanych produktów i usług. Tu akurat mogę z czystym sumieniem zapewnić, że Konkurs „Teraz Polska” należy do inicjatyw o najbardziej transparentnych regułach wyłaniania laureatów. Najpierw oceny dokonują specjaliści – wśród nich wybitni eksperci związani z uczelniami wyższymi i ośrodkami badawczymi. Mówiąc krótko, ankiety trafiają w ręce fachowców, którzy nie będą szli na żadne kompromisy. Te produkty i usługi, które przejdą przez ten etap, zostają poddane ocenie Kapituły Konkursu, w skład której wchodzą m.in. naukowcy, dziennikarze, ludzie kultury, osoby znane i cenione.
Inne z często zadawanych pytań dotyczy możliwości wykorzystania Godła „Teraz Polska”. Przypomnę, że jest ono przyznawane konkretnym produktom i usługom – a nie firmom bądź instytucjom – i może być wykorzystywane do ich promocji. Inaczej rzecz się ma w przypadku gmin, bowiem to gminy, a nie ich projekty, są nagradzane Godłem. Przez pierwszy rok laureaci mogą posługiwać się Godłem nieodpłatnie. Ale nie oznacza to konieczności rezygnacji ze znaku po upływie roku. Jeżeli laureat widzi, że korzystanie z Godła przynosi mu wymierne korzyści, np. wzrost sprzedaży czy polepszenie wizerunku, może wnioskować o dalsze korzystanie z biało-czerwonego logo. To jest naprawdę efektywne narzędzie promocji.
Zachęcałem już na tym blogu i zachęcam ponownie: proszę pisać, pytać, dzwonić. Żadne pytanie nie pozostanie bez odpowiedzi. Potrzebne informacje znajdują się także na stronie internetowej Fundacji.
Zachęcam do kontaktu!